fbpx

Focus & Grow Mastermind

Ben jij nog niet zo lang geleden begonnen met ondernemen als dienstverlener of wil je hier binnenkort mee beginnen? Óf ben je misschien al wel een tijdje bezig maar kan je nog niet zonder financiële stress van je bedrijf leven?

De Focus & Grow Mastermind is een programma van 12 weken waarin ik jou samen met andere ondernemers help groeien naar meer klanten en meer omzet zonder in te leveren op tijd, vrijheid en energie. Met focus, een concreet plan, en actie. Ga van ongeleid projectiel naar gefocuste ondernemer die de baas is van een winstgevende en bloeiende onderneming.

Ben jij klaar voor Focus & Grow?

Schrijf je in voor de wachtlijst!

Schrijf je nu vrijblijvend in op de wachtlijst en word als eerste op de hoogte gehouden zodra de deuren open gaan voor de Focus & Grow Mastermind in september 2022. En zo hoor je ook alles over de unieke pre-order korting en exclusieve bonussen!

Ga van overwerkte hustler naar een gefocuste ondernemer met een plan.

“Door de Focus & Grow Mastermind ben ik met meer focus aan mijn bedrijf gaan werken. Geen stuurloos schip meer maar een duidelijke richting. Door goede planning, veel meer automatiseren en gewoon DOEN! groei ik nu met mijn bedrijf.

Ik ben zelfverzekerder geworden en geloof in mezelf als ondernemer!

Dit is de ultieme mastermind om een goede start te maken waarin je direct met een goede focus op je doel af gaat. Ondernemen hoeft niet moeilijk te zijn, maar het inzetten van de juiste tools en weten hoe je dat doet is wel handig.

Deze mastermind omvat alles wat je nodig hebt en zo veel meer.”

-Sabrina Wennekes, fotografe, www.flowphotography.nl


Herken je dit?

◆ Je wil een mooi bedrijf neerzetten waarmee je iets toevoegt aan de wereld. En je wil hier op zijn minst gewoon normaal mee kunnen verdienen. Maar stiekem ben je ook wel wat ambitieuzer dan dat en heb je grootste plannen.

◆Je voelt je af en toe overweldigd door alle mogelijkheden die er zijn in marketing en sales. Je hebt al gelezen over salesfunnels, emailmarketingstrategieën, social media aanpak…. als je al je 1001 ideeën wil gaan uitvoeren dan ga je jezelf volledig over de kop werken… en dit idee geeft je stress. Het liefste zou je een concreet stappenplan willen.

◆ Je hebt het gevoel dat je ‘maar wat doet’ als het aankomt op je sales en marketing strategie. Dat je met losse flodders aan het schieten bent. Je bent heel druk bezig, maar je vraagt je af of je jouw kostbare tijd en energie wel aan de juiste zaken besteedt. Je twijfelt constant of je wel met de juiste aanpak bezig bent.

◆ Je hebt al veel research online gedaan, veel gratis e-books gedownload en gratis webinars gevolgd, misschien zelfs in betalende cursussen geïnvesteerd, maar je merkt dat dit je niet verder brengt. En je bent bang dat als je niets verandert, je over 6 maanden nog op ditzelfde punt staat. Als je heel eerlijk bent, dan weet je ook dat je jezelf hiermee soms saboteert. Je bent soms aan het ‘procrasti-learnen’, je verstopt je achter alle webinars, cursussen en boeken, in plaats van daadwerkelijk nieuwe klanten aan te spreken en te zoeken. Kennis heb je genoeg. Maar het is tijd om dit in een plan te zetten en in actiemodus te schieten.

◆ Je wil écht gaan groeien en de ambitie is er absoluut, maar je mist de structuur en focus om een concreet plan uit te gaan werken, en je weet ook niet goed waar je zou moeten beginnen en hoe je dit aanpakt.

◆Je post content op sociale kanalen en hebt een website, maar toch levert dit geen (of niet genoeg) klanten op. En je weet niet waar het aan ligt. Of je haalt wel klanten binnen, maar je werkt er veel te hard voor. Je weet dat dit makkelijker moet kunnen.

◆Je voelt je niet heel comfortabel bij sales of pitchen. Dit is niet jouw ‘ding’. Je voelt jezelf al snel te ‘commercieel’ of pusherig. Ook als je bijvoorbeeld je aanbod wil pitchen op een sociaal kanaal zoals Instagram.

◆ Je krijgt regelmatig ‘nee’ te horen op jouw aanbod of je wordt veel vergeleken op prijs. Terwijl jij weet dat je prijs zeker niet te hoog is voor de waarde die je levert.

◆Je ‘modelleert’ wel eens de strategieën van concullega’s uit de markt, maar op de een of andere manier lijken deze strategieën voor jou niet te werken.

Hoe zou het zijn als…

◆ Jij je dagen kan vullen met de allerleukste klanten, die jouw aanbod op waarde weten te schatten en hier met liefde voor betalen?

◆ Jij een concreet actieplan hebt om je omzetdoelen te behalen? Waarmee je exact weet wat er wel en niet toe doet, zodat je met focus aan de slag kan?

◆ Jij precies weet hoe je jouw uitstelgedrag en perfectionisme de kop in kan drukken? Zodat jij een echte Productieve Ondernemer kan worden die recht op het doel afgaat?

◆ Jij kan afrekenen met het ongemakkelijke gevoel dat je hebt rondom sales, “commercieel zijn” en het pitchen van je aanbod op bijvoorbeeld social media? Zodat je vol enthousiasme je verhaal kan gaan vertellen, met als resultaat dat je klanten binnenhaalt?

◆ Jij meer structuur hebt in je manier van werken en gaat werken met een gericht plan en een consistente content-, marketing- en salesstrategie?

Zet jezelf vrijblijvend op de wachtlijst:

“Merel denkt vanuit haar jarenlange ervaring goed mee en kan zich goed verplaatsen in de ondernemer en het bedrijf. Als ondernemer heb je een concreet plan nodig om te kunnen groeien.”

Daphne bode, @babymoon.nl , www.babymoon.nl

Hoe ziet Focus & Grow er uit?

In de Focus & Grow Mastermind neem ik je mee in AL mijn kennis op gebied van marketing en sales. Kennis die ik heb opgedaan in de afgelopen 10 jaar in leidinggevende commerciële functies bij internationale topbedrijven.

Het is geen standaard cursus waar je alleen kennis gaat leren. Door de praktische en concrete opdrachten ga je ook écht aan de slag!

Ik ga je challengen om uit je comfort zone te gaan en te gaan experimenteren met verschillende marketing en sales strategieën. Je gaat je eigen bedrijf analyseren en vervolgens een plan van aanpak opstellen, zodat je gefocust kan gaan groeien. Ja, dit is soms spannend en voelt soms ongemakkelijk. Maar zo leer je wel het beste wat er goed werkt voor jou en jouw bedrijf.

In dit programma ga ik je dus niet uitleggen hoe je iets ‘moet’ doen. Ik vertel je over mijn ervaring in marketing en sales en wat ik zie wat er werkt, en ja, ik geef je templates en scripts om je op weg te helpen, maar vervolgens ga jij zelf experimenteren en ervaren hoe dit is voor jou. Ik geef je de tools, en jij gaat hiermee jouw eigen authentieke methode ontwikkelen.

Je gaat aan de slag met:

  • Het strategisch kiezen en inspelen op jouw doelgroep. Hoe zorg je ervoor dat jouw ideale klant geen oog heeft voor de concurrentie en alleen maar met jou wil werken?
  • Het ontwikkelen van een strategisch en onweerstaanbaar aanbod, met prijzen die gebaseerd zijn op jouw waarde. We kijken naar jouw aanbod in relatie tot je time management, zodat je weet waar je het beste je kostbare tijd en energie aan kan besteden.
  • Het schrijven van een sales en marketingplan. Je gaat een jaarplan opstellen en dit vertalen naar een kwartaalplan en maandplan.
  • Je eigen time-management en productiviteit. Waar besteed jij je tijd aan in je bedrijf en waar kan dit effectiever? Je gaat aan de slag met je eigen saboteur als het gaat om uitstelgedrag en perfectionisme. Zodat jij je gaat focussen op de zaken die er echt toe doen om te gaan groeien.
  • Het aantrekken van leads. Samen duiken we in het succesvol inzetten van sociale media en het neerzetten van een merk waar jouw ideale klant niet omheen kan.
  • Het creëren van een warme doelgroep. Ik leer je alles over het succesvol inzetten van (email) marketingstrategieën.
  • Het schrijven van converterende salesteksten voor op je website, sociale media of andere communicatie.
  • Het voeren van verkoopgesprekken. Ik leer je verkopen vanuit verbinding, zodat je je niet voelt als een sleazy salespersoon. Je leert alles over het tackelen van bezwaren en het inspelen op de behoeftes van je ideale klant. Ik deel mijn exacte methode met je waardoor ik 90% conversie op mijn salesgesprekken behaal.
  • Het tracken en monitoren van de belangrijkste KPI’s in je bedrijf. Ik vertel je alles over marketingstatistieken, waar je ze kan vinden en hoe je ze kan interpreteren.

Naast het online programma, dat bestaat uit 8 modules met 40+ videolessen en een werkboek van meer dan 100 pagina’s, zijn er 6 Q&A’s via Zoom met mij in groepsverband. Voorafgaand aan elke Q&A kan je jouw vragen insturen zodat ik deze kan behandelen. De opnames van de Q&A’s worden achteraf beschikbaar gemaakt zodat je ze kan terugkijken. Op die manier leer je ook van de uitdagingen waar de anderen uit de groep tegen aan lopen!

Ten slotte is er een besloten Facebook groep waar je gedurende het programma toegang toe hebt. Regelmatig zullen er ook opdrachten/oefeningen zijn die je kan posten in de groep en waarop ik feedback geef.

Zet jezelf vrijblijvend op de wachtlijst:



“Ik heb nu een duidelijk plan met ALLE stappen die ik moet uitvoeren om een goede verkoop neer te zetten. Ik zou dit echt aan iedereen aanraden die niet zo strak is met plannen 🙂. Als je nog twijfelt: gewoon doen! Je kan bij Merel voor heel wat terecht, maar ze voelt ook aan waar je grootste ‘valkuil’ zit en waar er dus ruimte is om te gaan groeien.

Freya Min – Talentenpaleis

“Ik ga nu veel gerichter te werk, weet waar ik me op moet focussen en ik weet veel beter wat me te wachten staat”

“Het hele ondernemen is nog wat nieuw voor mij. Op de meeste vlakken deed ik maar wat, wat uiteraard niet het gewenste resultaat gaf. Ik had nood aan wat begeleiding en iemand die me stap voor stap door de belangrijkste zaken voor mijn business loodste.

Ik ga nu veel gerichter te werk. Ik weet waar ik me op moet focussen en ik weet veel beter wat me te wachten staat.

Ik raad dit echt iedere ondernemer aan! Je krijgt sowieso waardevolle informatie die je verder kan helpen! Als je het alleen zou doen, zou je er waarschijnlijk veeeel langer over doen en zou het resultaat waarschijnlijk niet even goed zijn.”

-Stephanie Hulin, diëtiste, @theguiltfreedietitian


Ontdek de Focus & Grow Mastermind

Wat krijg je?

Het Online Programma

✔️ Onbeperkt toegang tot het Focus & Grow programma, met 8 modules met 40+ videolessen die jou helpen met thema’s als:

  • Een succes mindset: leer afrekenen met perfectionisme en uitstelgedrag
  • Positionering & strategie
  • Een strategisch en onweerstaanbaar aanbod voor jouw ideale klant
  • Focus door doelen te stellen en deze te vertalen naar een concreet actieplan (jaarplan, marketingplan, salesplan)
  • Jouw eigen time- en energy management
  • Leads aantrekken via jouw website en social media
  • Hoe zorg je voor een ‘warm’ publiek? Verkopen via een contentstrategie.
  • The art of selling: converterende teksten, salesgesprekken en websites
  • Tracking & Monitoring: alles over de belangrijke KPI’s in jouw bedrijf.

De modules komen gedruppeld beschikbaar gedurende de 10 weken van het programma. De lessen gaan écht de diepte in: van oefeningen voor het formuleren van je ideale klant tot het opstellen van een realistisch omzetplan met achterliggend actieplan, zodat je ook met focus je omzet kan gaan behalen. Je leert ook hoe je scherpe teksten schrijft om lezers om te zetten in klanten. We gaan ook uitgebreid in op sales (in de breedste zin van het woord, dit gaat zeker niet alleen over salesgesprekken). Ik geef je al mijn kennis en ervaring en deel bewezen strategieën.

Je krijgt ook onbeperkt toegang tot alle ‘updates’ op dit programma, dus mogelijke modules die in volgende rondes worden toegevoegd.

Praktische werkboeken en templates

✔️ Je ontvangt praktische werkboeken en templates waarin je al je opdrachten kan uitwerken. Ik geloof erin dat je zoveel mogelijk leert door te DOEN. Ik deel mijn eigen materialen zoals email scripts, social media strategie en verkoopmethode (niet alleen voor salesgesprekken) met je, zodat je deze heel makkelijk zelf kan gebruiken in je eigen bedrijf.

6 Q&A’s waarin je al je vragen kan stellen

✔️ Elke twee weken hebben we een Q&A met de ondernemers die in de groep zitten. In totaal zijn er 6 Q&A’s. Je kan zelf vragen insturen, maar je zal zien dat je ook veel leert van vragen van anderen. Als je er niet live bij kan zijn, kan je ook je vraag opsturen. Ik zal deze dan behandelen en je ontvangt altijd een opname van de sessie.

Toegang tot de besloten community

✔️ Je krijgt toegang tot een besloten Facebook groep met andere deelnemers van dit programma. Hier kun je al je vragen stellen en connecten met andere deelnemers.

Vrijblijvend inschrijven wachtlijst:


Bonus: Expertsessies

Gedurende het programma zullen er ook diverse masterclasses worden gegeven door experts.

Onderstaande experts hebben al toegezegd.

Bereik vergroten op Instagram met de juiste strategie

Kyra Tamminga
HashtagK

Meer klanten door het inzetten van storytelling

Freekje Mollema
Spreek met Freekje

Energy Management & balans voor ondernemers

Annick van Staey
Opternieft

Creëer een zakelijk fotoarchief voor je socials

Danielle Regout
Personal OPA


Wanneer is dit NIET voor jou?

Als jij op zoek bent naar een ‘get rich quick’ oplossing. I hate to disappoint you, maar dat bestaat niet, naar mijn mening. “There is no secret ingredient” zoals zo mooi wordt gezegd in de film Kung Fu Panda :). Vandaar dat je van mij ook geen beloftes krijgt als ’10k maanden draaien binnen 3 maanden’ of zoiets dergelijks. Waar ik wél heel hard in geloof, is dat het laten groeien van een bedrijf echt een stuk moeitelozer gaat zodra je uit de theorie stapt en in actiemodus schiet. En zodra je al die marketing en sales strategieën ook echt op de juiste manier gaat toepassen. Want wat ik zie is dat de theorie vaak verkeerd wordt geïnterpreteerd of verkeerd in de praktijk wordt gebracht.

◆ Als jij het heerlijk vindt om alleen online videomodules/webinars te bekijken en nog niet bereid bent om uit je comfort zone te stappen en daadwerkelijk in actie te schieten. Dan is een theoretische cursus op dit moment de betere optie voor jou.

◆ Als je écht op zoek bent naar volledige 1-op-1 begeleiding en iemand die met jou samen een plan op maat gaat schrijven. Ik ga persoonlijke feedback geven op de gemaakte opdrachten en tijdens de Q&A alle vragen beantwoorden, maar het blijft een groepsprogramma. Als je geïnteresseerd bent in individuele begeleiding is er wel de mogelijkheid om extra individuele sessies bij te boeken. Scroll naar beneden om hier meer over te lezen. Je kan ook altijd even contact opnemen om te kijken wat ik voor je kan betekenen.


Veelgestelde vragen

Wat is de investering van de Focus & Grow Mastermind?

De investering voor de Focus & Grow Mastermind bedraagt €1500,- ex BTW.

Voor deze September Edition werk ik met een speciaal lanceringstarief en exclusieve bonussen voor de mensen op de wachtlijst. Zet jezelf op de wachtlijst om als eerste op de hoogte te zijn.

Je kan ook in 12 maandelijkse termijnen betalen.

Wanneer start Focus & Grow?

Het eerstvolgende instapmoment is in september 2022. Wil je op de hoogte gehouden worden zodra hier meer informatie over is, schrijf jezelf dan vrijblijvend in voor de wachtlijst.

Wat als ik niet live bij de Q&A’s kan zijn?

Dat is geen probleem, je ontvangt sowieso altijd de opname van alle Q&A’s. Daarnaast kan je van tevoren ook je vragen insturen. Zo kan ik tijdens de Q&A er voor zorgen dat ik je vraag beantwoord, ook al ben je er niet live bij.

Hoeveel tijd kost Focus & Grow?

Ik zou rekenen op elke week zeker 1 á 2 uur voor de modules en de opdrachten. Daarnaast is er dus elke 2 weken een Q&A via Zoom.

Ben je momenteel heel druk of kan je vanwege andere redenen even geen tijd vrijmaken? Geen probleem, je hebt onbeperkt en ‘levenslang’ toegang tot het online programma en alle toekomstige updates. De live Q&A’s worden bovendien opgenomen en je krijgt toegang tot alle opnames.

Voor wie is dit programma?

Focus & Grow is voor dienstverlenende ondernemers in de opstart of groeifase van hun bedrijf. Zit jij al in de ‘opschaalfase’ en ben je echt op zoek naar individuele begeleiding op maat, dan is mijn 1:1 Level Up Mentoring Traject waarschijnlijk geschikter.

Hoe verschilt deze mastermind van andere programma’s?

Vaak is het zo dat je in online programma’s wel veel leert, maar dat je niet zeker weet of je het allemaal goed toepast. Dan zal hier niet gebeuren vanwege de kleinschaligheid en de persoonlijke feedback.

Bovendien kan jij dus al jouw vragen stellen tijdens de live Q&A’s. Zo weet je zeker dat je de geleerde kennis ook juist toepast.

Daarnaast ben ik van mening dat je in elk programma wat leert. Ik heb zelf inmiddels behoorlijk wat online progamma’s doorlopen en écht: ik heb weer iets anders te vertellen. Mijn unieke ervaring en kijk op de zaak. Ik merk zelf ook dat ik nog steeds heel veel leer van anderen. Soms zijn het dingen die je ergens al weet, maar dat het kwartje door een bepaalde manier van vertellen opeens wél valt.

Focus & Grow draait om drie pijlers: focus, een concreet plan en actie.

In dit programma leg ik daarom heel erg de focus op het stellen van duidelijke doelen en het schrijven van een concreet plan van aanpak. Zodat je focus creëert voor jezelf. Want focus is de sleutel tot het bereiken van je doelen.

We gaan ook aan de slag met je interne saboteurs als het gaat om uitstelgedrag en perfectionisme. Zodat je ook daadwerkelijk in de actiemodus kan gaan schieten.

Is er ook de mogelijkheid om individuele begeleiding te krijgen?

Ja! Je kan upgraden naar een variant met extra individuele sessies.

Je kan bij het afrekenen een losse 1-op-1 sessie van 60 minuten erbij boeken..

Zet jezelf op de wachtlijst en dan houd ik je op de hoogte:

Ik heb de investering niet liggen

Dat is ergens misschien wel logisch, want je gebruikt waarschijnlijk nog niet de juiste marketing en salestechnieken. Je bent misschien nog te veel met ‘losse flodders’ aan het schieten en mist nog focus in je manier van werken. Misschien stel je nog geen heldere doelen voor jezelf of weet je deze doelen nog niet goed te vertalen naar een concreet plan van aanpak.

En anders had je dit programma ook niet nodig gehad.

De vraag is: wat loop je mis als je NIET in jezelf investeert? Welke omzet loop je mis doordat jij je focust op de verkeerde zaken in je bedrijf?


Het verhaal achter Focus & Grow

Mijn hele werkende leven ben ik al gefascineerd door salespsychologie en -communicatie. Dit startte in een callcenter, waar ik als 16 jarige al telefoonabonnementen verkocht. Vervolgens heb ik in mijn tienerjaren nog ervaring op kunnen doen in deur-tot-deur verkoop van energieabonnementen, krantenabonnementen en goede doelen. Ik ben van nature enorm resultaatgericht ingesteld en maakte er een sport van om telkens ‘the best in class’ te worden.

Het was dus niet verrassend dat ik, toen ik na mijn Masteropleiding begon in het Management Traineeship (een ‘high potential’ programma) bij PostNL, in een salesfunctie werd geplaatst.

Hier werd ik al direct medeverantwoordelijk voor een miljoenenbudget. Een rol waarin ik onderhandelde over miljoenencontracten en diensten verkocht van soms wel €200k.

Wel even iets anders dan een krantenabonnement verkopen 🙂

Ik ervoer het als een enorme uitdaging. Om het goed te kunnen moest ik razendsnel een set van skills onder de knie krijgen. Ik moest de meerwaarde van deze diensten kunnen overbrengen aan de klant. Ik moest goed kunnen overbrengen waarom míjn bedrijf beter was dan de andere leveranciers in de markt (die overigens altijd goedkoper waren). En: ik moest authentiek kunnen verkopen vanuit verbinding. Want wat dat betreft is het oude gezegde nog steeds waar: mensen kopen van mensen.

De methodes, communicatietechnieken en salesstrategieën die ik in deze tijd heb geleerd zijn zaken die mij in mijn verdere carrière in marketing en e-commerce enorm hebben geholpen, en waar ik, zeker als ondernemer, absoluut de vruchten van pluk.

Naast deze communicatie skills moest ik ook zorgen voor nieuwe klanten. Ik wist dat ik gefocust aan de slag moest met een lijst aan leads en een ijzersterke follow-up. Ik creëerde als enige van mijn peers een gedetailleerd plan, dat ik dagelijks opvolgde. Ik stelde een lijst op van potentiële leads, en ging iedereen af om mijn voorstel te pitchen. Door een scherpe focus te hebben op mijn doelen en door zo veel te testen en te proberen, leerde ik wat er wel en niet werkte. En wat er wel en niet werkte voor míj. Want de methodes die werkten voor mijn collega’s met soms wel 30 jaar ervaring, bleken voor mij niet altijd te werken.

Maar door zoveel te testen kon ik dus telkens mijn methode en verhaal aanscherpen. En dit was niet zonder succes. Ik behaalde in dat eerste jaar de meeste omzet van alle andere starters in sales, en dat met een product dat gloednieuw was op de markt. Het was toen dat ik besefte dat succes vaak voor een groot deel zit in focus hebben op je doelen, het schrijven van een concreet plan en actie nemen. En uiteraard het loslaten van perfectionisme en uitstelgedrag: van jezelf accepteren dat je nu eenmaal fouten gaat maken.

Na mijn eerste salesfunctie rolde ik in marketing, waar ik dezelfde communicatiestrategieën kon toepassen op marketingcommunicatie. Maar met het verschil dat ik nu ook leerde alles over on- en offline marketing, positioneringsstrategieën, doelgroepen…. Een paar jaar later werd ik leidinggevende van een salesteam. En ik zag dat een aantal van mijn teamleden tegen dezelfde uitdagingen aanliepen: ze voelden zich niet altijd prettig bij het echte ‘verkopen’, wisten de waarde van het aanbod niet goed over te brengen en werkten niet met een gefocust actieplan. Ik begon mijn teamleden te coachen op deze skills. Met bizarre resultaten. Stuk voor stuk behaalden ze geweldige resultaten en nog veel belangrijker: ze verkochten vanuit authenticiteit en verbinding. En dit zorgde voor zelfvertrouwen en zelfverzekerdheid.

Eigenlijk gedurende mijn gehele loopbaan in loondienst viel het me op dat veel van de freelancers met wie ik werkte (fotografen, videografen, eventmanagers e.d.) zich niet echt probeerden te verkopen. Ze waren heel droog in hun communicatie, wisten hun waarde niet goed over te brengen en waren langzaam in hun follow-up. Grappend zeiden we dan wel eens met collega’s onder elkaar “willen ze soms geen geld verdienen?”. Ze zullen het wel druk hebben.

Toen ik met mijn bedrijf De Productieve Ondernemer begon, kwam ik in een netwerk van andere ondernemers terecht. En het was pas toen dat ik besefte dat er vaak veel meer aan ten grondslag lag: mindsetblokkades, maar óók bepaalde kennis over marketing- en salescommunicatie die miste. Daarnaast merkte ik dat veel van deze ondernemers behoefte hadden aan focus. Ze hadden het gevoel met losse flodders te schieten. En snakten naar een concreet actieplan.

Wat me ook opviel is dat veel ondernemers zich verdiepen in alle gratis (of betaalde) content die er tegenwoordig te vinden is over marketing en sales, maar dat deze strategieën regelmatig verkeerd worden toegepast in de praktijk. Er is een focus op de verkeerde zaken. Regelmatig zie ik ondernemers die het lastig vinden om door de opstartfase heen te breken, die in principe wel de juiste strategie gebruiken, maar het niet goed implementeren. Waardoor de hele strategie aan kracht verliest.

En zo ontstond bij mij het idee voor de Focus & Grow Mastermind. Om ondernemers te helpen met het laten groeien van hun onderneming. En dit in groepsverband en met concrete opdrachten en feedback. Waarbij je aan de ene kant focus gaat aanbrengen en een concreet plan gaat opstellen, en aan de andere kant leert omgaan met uitstelgedrag en perfectionisme, waardoor je ook daadwerkelijk in de actiemodus kan gaan schieten. Zodat je zo snel mogelijk kan groeien naar een bloeiend en winstgevend bedrijf.

Dit zeggen anderen over een samenwerking met mij:

“De sessie was echt heel erg to the point, met concrete actiepunten. Ik ben ook meteen aan de slag gegaan met een aantal zaken die Merel mij had aanbevolen!

Merel had op voorhand ook opzoekingswerk gedaan waardoor ik echt het gevoel had dat ze wist waar IK mee bezig was. Ze gaf zeer gericht advies.

Voorafgaand aan de sessie dacht ik dat ik alle strategieën wel geprobeerd had. Door het gesprek besefte ik dat er echt nog zaken zijn die ik kan aanpassen en verbeteren, die een grote impact kunnen hebben.

Als je nog twijfelt: gewoon doen! Het levert je SOWIESO wat op!”

-Ana De Plus, baby- en kinderslaapcoach, @twinkeltwinkel_ana, www.twinkeltwinkel.be

Ik was op zoek naar antwoorden i.v.m. het aanspreken van mijn ideale klant. In de sessie met Merel heb ik heel veel cruciale inzichten gekregen om te kunnen groeien. Ik heb ook veel concrete to do’s en tips om meteen mee aan de slag te gaan. Ze antwoordt op een directe en eerlijke, maar rustige en lieve manier.

De sessie was leerrijk en waardevol! Merel gaf antwoord op al mijn vragen. Ze denkt echt mee en is helemaal gefocust op oplossingen en groei. Ik zou een sessie met Merel echt aanbevelen! Door deze sessie heb ik bepaalde vragen die ik had, na lange tijd kunnen loslaten. Dat gaf een opgelucht gevoel.

Als je nog twijfelt: niet twijfelen! Je krijgt echt zó veel nieuwe inzichten en adviezen en tips!

-Britta Lahaye, fotografe, @brittalayahefotografie

“Ik plande bij Merel een Pick My Brain dag, omdat ik een concreet plan voor 2022 wilde maken.

Dankzij Merel’s hulp heb ik nu meer duidelijkheid over de stappen die ik kan nemen om in 2022 mijn aanbod neer te zetten. Fijn dat Merel meedacht en dat ik nu een concreet plan heb!

Ik zou dit aanraden aan ondernemers die graag concreter willen worden in hun strategie en meer willen leren over de inhoudelijke tools en mogelijkheden op het gebied van marketing.

-Ashmita Krishna Sharma, www.sparkling-gems.nl

“De sessie met Merel was enorm waardevol en overtrof mijn verwachtingen. Je stapt binnen met vragen en bedenkingen en vertrekt met praktische tips en tricks die je écht verder helpen.

Merel luistert aandachtig, vat jouw hindernissen (zelfs waar je niet dacht een hindernis te hebben) to the point samen, kijkt – samen met jou – wat je zou kunnen bijschaven en geeft hierin een heuse toolbox mee.

.Ik boek zeker een vervolgafspraak in om verder te kijken wat ik nog meer kan doen.

Je hoeft het niet alleen uit te dokteren. Merel kijkt met een frisse blik naar jou en jouw bedrijf en nét dat zorgt dat ook jij met een ander perspectief naar jouw bedrijf zal kijken!”

-Joke Vansantvoort, @mild.scheiden, www.vansantvoort-advocaten.be

“Het was heel leerrijk om met Merel te werken. Merel speelt goed in op waar je staat en weet je van daaruit verder te helpen. Daarnaast deelt ze ook veel persoonlijke inzichten zonder te pushen. Er ging een wereld voor me open!

Ik zou dit aanraden aan mensen die echt een aanzet nodig hebben in een bepaald topic, zoals content marketing. En ook zeker aan mensen die al langer bezig zijn en misschien vastgeroest zitten in een werkwijze die geoptimaliseerd kan worden. Ze is realistisch en geeft ook aan waar er nog werk te doen is, zonder dat dit stress geeft. Aan iedereen die nog twijfelt zou ik zeggen: doen! Starter of al even bezig, iedereen kan iets opdoen van de expertise van Merel.

-Liza Knockaert, @tikiphotography.me

“Ik volgde bij Merel een Pick My Brain dag, en deze ervaring was ontzettend goed! Mijn hoofd is leeg, alles staat in een concreet plan. Dit geeft een duidelijk overzicht. Ik zou dit over 6 maanden zeker weer doen. Ik raad dit echt iedereen aan, het is wat iedere ondernemer nodig heeft: een duidelijk en concreet plan.

Als je nog twijfelt: absoluut doen! Merel denkt vanuit haar jarenlange ervaring goed mee en kan zich goed verplaatsen in de ondernemer en het bedrijf. Als ondernemer heb je een concreet plan nodig om te groeien”.

-Daphne Bode, @babymoon.nl

“Het was een hele fijne ervaring!

Merel begreep mijn verhaal goed en kon mijn situatie goed inschatten. Vaak heb ik bij het praten met iemand een intern stemmetje van “ja maar bij mij werkt dat niet …” en dat heb ik eigenlijk bij Merel geen enkele keer gehad.

Het bijhouden en monitoren van mijn tijdsbesteding was écht een eye-opener. Daarnaast probeer ik ook sinds de sessie met Merel het perfectionisme meer los te laten. Ik zou dit zeker aanraden aan alle ondernemers die meer structuur nodig hebben om beter te functioneren.

Als je nog twijfelt: zeker doen! Soms zijn het de kleine dingen die je aanpast die echt een wereld van verschil kunnen maken.”

-Lieve Mariën, @piekewieke, www.piekewieke.be