fbpx

Meer grip op je taken! 1 simpele stap voor een beter overzicht

Heb je het gevoel dat je de hele tijd brandjes aan het blussen bent? Alle taken die op je bord komen zijn urgent en moeten direct gebeuren en het liefst vandaag nog af zijn. Ondertussen liggen de belangrijkere taken daar maar te wachten tot je eindelijk tijd hebt… In dit artikel geef ik je inzicht …

Gebruik de 80/20 regel om je taken te prioritizeren

Misschien heb je wel eens gehoord van de 80/20 regel of het Pareto Principe. Het is een concept wat veel management en productiviteits boeken aanhalen. Zo komt het onder andere aan bod in de boeken Eat that Frog en The One Thing. Ik vind het een van de handigste technieken voor time management en om …

Uitstelgedrag: 3 simpele tips om minder uit te stellen

Uitstelgedrag, we kennen het helaas allemaal wel eens. Taken die keer op keer terugkomen op de to-do list, en nooit worden afgestreept… Laat ik vooropstellen dat er volgens mij genoeg taken zijn die wegens zeer goede redenen worden uitgesteld! Soms heb je gewoon nog niet genoeg informatie, moet je eerst iets plannen, of zijn er …

Krijg meer focus en grip op je tijd – 3 simpele stappen

Heb je wel eens dat je halverwege de dag denkt, “wat heb ik vandaag nu eigenlijk gedaan?”. Je bent waarschijnlijk wel druk bezig geweest, maar ben je ook bezig geweest met de echt belangrijke taken? Het is zeker niet ongebruikelijk voor mensen om moeite te hebben met het optimaal indelen van de beschikbare tijd. Zonde, …

3 tips om een betere to-do list te schrijven

Heb je vaak het gevoel dat je achter de feiten aanloopt? Je bent druk en houdt jezelf bezig, maar zijn het ook de nuttige zaken waar je je tijd aan besteedt? De meeste mensen houden een to-do list bij, maar komen er op de een of andere manier niet aan toe om alles af te …